Kwaliteit van zorg

Dat wij kwaliteit hoog in ons vaandel dragen wordt aangetoond door de keurmerken die Zorgfederatie Oldenzaal nu al gedurende een lange reeks van jaren zijn toegekend.

Wij zijn er trots op dat wij in 2016 voor de vijfde keer op rij van Prezo het gouden
kwaliteitskeurmerk voor onze zorg- en dienstverlening en prestaties in de zorg mochten
ontvangen!

We hebben hiermee de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening sinds 2004 hoog weten te houden. In dat jaar ontvingen wij het gouden keurmerk voor de eerste keer. In 2010 ontvingen we het keurmerk ook nog als eerste organisatie in Twente. Elke drie jaar vindt er een kwaliteitsaudit plaats. 

De eerdere prestatieoverzichten, onze uitkomsten van een landelijk kwaliteitsonderzoek kunt u inzien:

Waar het gaat om de kwaliteit van onze medewerkers behaalden wij het IIP-keurmerk (Investor in People). Dat staat voor het investeren in mensen. In 2007 waren we de Beste Werkgever.

Verder kregen we het vrijwilligerskeurmerk en hadden we de beste jonge vrijwilliger in huis.


Inspirerend HR-beleid

In 2017 zijn wij genomineerd voor de HR Proffie 2016!
De HR Proffie wordt uitgereikt aan de organisatie die in 2016 het meest inspirerend en doeltreffend HR-beleid heeft gevoerd. Deze prijs onderstreept het belang van inspirerend en doeltreffend HR-beleid voor een succesvolle organisatie. Kijk hier voor het filmpje.

Een glimlach als streven


Wij streven altijd naar een glimlach op het gezicht van onze cliënten. We willen onze cliënten zoveel mogelijk het leven laten leiden zoals ze gewend zijn. Daarnaast willen we hen graag de dingen laten doen die ze zelf belangrijk en zinvol vinden en die binnen hun eigen mogelijkheden liggen.

Onze zorg dient doeltreffend, veilig en cliëntgericht verleend te worden. Daarvoor hebben we vakbekwame medewerkers in dienst en vrijwilligers, die hun werk verrichten vanuit een grote betrokkenheid en welgemeende interesse in het wel en wee van de cliënten.

Onze cliënten zijn tevreden over de zorg- en dienstverlening. Dat blijkt uit mooie cijfers en complimenten die we als organisatie krijgen. Daar zijn we erg trots op.